Blog

Sezon świąteczny 2022

9.12.2022, 15:37

Ponieważ zbliżają się Święta Bożego Narodzenia, chcemy na bieżąco informować Państwa o nadchodzących zmianach i regulacjach w świadczonych usługach. Dopłaty sezonowe, zmiany w usługach oraz zmiany godzin otwarcia w okresie świątecznym – wszystko to w jednym miejscu. W tym artykule będziemy dodawać i aktualizować informacje do końca roku. 

Skrócenie podstawowego okresu przechowywania paczek

Jak co roku, w szczycie sezonu, skracamy okres przechowywania paczek w punktach odbioru i Z-BOXach, aby utrzymać jak najsprawniejszy przepływ paczek. Pozwala to na zachowanie większej elastyczności naszych punktów odbioru i zachęca odbiorców do szybszego odbierania paczek. Oznacza to również, że kwoty za pobraniem szybciej trafiają na docelowe konta bankowe.

Punkty odbioru: 5 + 2

Odbiorcy mają 5 dni na odebranie przesyłki (w zależności od godzin otwarcia punktu odbioru). Istnieje możliwość przedłużenia podstawowego okresu przechowywania paczki, ale tylko o 2 dni. Przedłużenie okresu przechowywania za pomocą aplikacji mobilnej Packeta jest możliwe tylko z dnia na dzień (maksymalnie do 2 dni).

Z-BOXy: 2 + 1

Odbiorcy mają 2 dni kalendarzowe na odbiór paczki. Przedłużenie podstawowego okresu przechowywania paczki jest możliwe tylko o jeden dzień kalendarzowy. Maksymalny okres przechowywania wynosi 3 dni kalendarzowe.

💡 Ważne jest sprawdzenie godzin otwarcia punktów odbioru, ponieważ niektóre z nich są otwarte w weekendy, a godziny otwarcia są tym, na czym opierają się okresy przechowywania paczek.

Skrócony okres przechowywania paczek będzie obowiązywał od 1 listopada do 20 grudnia 2022 roku. Dotyczy to wszystkich punktów odbioru w Czechach, na Słowacji, Węgrzech i w Rumunii, a także naszych Z-BOXów.

Uwaga: Po upływie okresu przechowywania przesyłki, które nie zostały odebrane, zostaną zwrócone do nadawców.

Dostawa przed świętami

Każdy chce mieć pod choinką prezenty na święta.  Aby tak się stało, paczki te muszą znaleźć się w naszym systemie lub w naszych magazynach do określonej daty każdego roku. To daje obu stronom pewność, że ich paczki zostaną dostarczone do miejsca docelowego przed Wigilią.

🎄 Jaki jest ostatni dzień na nadanie paczki, aby zapewnić dostawę przed świętami?​
Czechy

Ostatni dzień na nadanie w magazynie: 20 grudnia 2022 r.
Ostatni dzień na nadanie w punkcie nadania: 20 grudnia 2022 r.

Polska + kraje bałtyckie

Ostatni dzień na nadanie w magazynie: 20 grudnia 2022 r.
Ostatni dzień na nadanie w punkcie nadania: 20 grudnia 2022 r.

Niemcy

Ostatni dzień na przekazanie paczek lokalnym przewoźnikom: 20 grudnia 2022 r.

Słowacja

Ostatni dzień na nadanie w magazynie: 20 grudnia 2022 r.
Ostatni dzień na nadanie w punkcie nadania: 19 grudnia 2022 r.

Węgry

Ostatni dzień na nadanie w magazynie: 20 grudnia 2022 r.
Ostatni dzień na nadanie w punkcie nadania: 20 grudnia 2022 r.

Należy pamiętać, że terminy te są związane z dostawą paczek w obrębie danego kraju. Informacje dotyczące dostawy za granicę zostaną podane w późniejszym terminie. Jeśli potrzebujesz konkretnych informacji na temat konkretnego rozwiązania w zakresie dostawy i/lub warunków przewoźnika, skontaktuj się z przedstawicielem handlowym.

Nasi partnerzy logistyczni podali nam swoje rekomendowane terminy, aby zapewnić dostawę paczek przed świętami. Poniżej można przewijać ustrukturyzowaną tabelę z terminem każdego przewoźnika międzynarodowego. 

Należy pamiętać, że ze względu na to, że usługi dostawy międzynarodowej są świadczone przez partnerów zewnętrznych, nie możemy dać Państwu 100% gwarancji. Zrobimy jednak wszystko, co w naszej mocy, aby Państwa paczki znalazły się pod choinką na czas. 

Dopłaty sezonowe przewoźników partnerskich

Jak co roku, niektórzy z naszych przewoźników partnerskich ogłosili dopłaty sezonowe na kolejne miesiące ze względu na spodziewane znacznie wyższe wolumeny przetwarzanych paczek.

Sezonowe dopłaty są nieuniknioną częścią nadchodzącego wysokiego sezonu. Aby poradzić sobie ze wzrostem ilości paczek z zachowaniem płynności operacyjnej, niektórzy z naszych partnerskich przewoźników za granicą czasowo podnoszą ceny. Zapewnia to maksymalną wydajność procesu i jakość usług dla klientów.

Poniżej znajduje się uporządkowana tabela zawierająca wszystkie sezonowe zmiany przewoźników:

Przypominamy, że jako Packeta nie podwyższamy naszych cen, a jedynie wprowadzamy do naszego cennika dopłaty przewoźników partnerskich zgodnie z ogólnymi warunkami. Wyżej wymienione dopłaty dotyczą nadania/przyjęcia paczki w Czechach, ceny za nadanie paczki w innych krajach/podmiotach mogą się różnić.


Udostępnij:

Kategorie